Uncategorized

זכוכיות מגדלת לבישות – משקפי הגדלה

זכוכיות מגדלת לבישות - משקפי הגדלה
זכוכיות מגדלת לבישות – משקפיים מגדילות למתקשים בקריאה, טכנאים ובעלי מקצוע הדורשים דיוק ועבודה עדינה עם פריטים זעירים.

ראייתם של אנשים לא מעטים נפגמת עם הזמן והם נדרשים לאמצעי עזר לראייה מעבר למשקפיים. ישנם אמצעי עזר שונים כגון זכוכית מגדלת, לופה או אמצעי הגדלה לביש כגון משקפיים מגדילות וזכוכיות מגדלת לבישות המגיעות בשלל צורות.
מלבדם, יש אנשי מקצוע רבים הנדרשים לאמצעי הגדלה שונים לצורך עבודתם. בין אם זה טכנאים בתעשיית אלקטרוניקה זעירה, בודקי דפוס, תכשיטנים, חקלאים אשר נדרשים לבדוק את התוצרת לגילוי פגמים או חרקים זעירים שמאוד שקשה לאתר בעיניים ועוד..

לרשותינו עומדים אמצעים מגוונים ורבים להגדלה אופטית. בין אם מדובר בהגדלה של אובייקטים זעירים (או עצמים קטנים עד מאוד שניתן לראות רק דרך מיקרוסקופים) ובין של עצמים בגודל סביר למתקשים בראייה.
החל מזכוכיות מגדלת ידניות לאחיזה ביד המגיעות בהגדלות שונות מ X2 ועד X40, לופות קומפקטיות ועד זכוכיות מגדלת שולחניות עם זרועות מתכווננות המיועדות להצבה או לחיבור לשולחן העבודה. או לחילופין מוצרי הגדלה לבישים המיועדים לקריאה או לעבודה עם ידיים חופשיות עם אובייקטים זעירים.

את זכוכיות המגדלת הידניות אין כנראה צורך להציג, כולנו מכירים או היתה לנו אחת כזו מתי שהוא. נתאר רק בקצרה כמה עקרונות לזכוכית מגדלת ידנית.
גודל זכוכית המגדלת: קוטר העדשה תלוי ביחס הפוך לכושר ההגדלה. כלומר, זכוכיות עם יכולת הגדלה גדולה יהיו לרוב קטנות יותר בקוטרן מזכוכיות מגדלת בעלות הגדלה קטנה יחסית. דבר זה אינו מחייב לשני הצדדים. זכוכית מגדלת עם הגדלה קטנה יכולה בהחלט להיות קטנה אך להיפך זה יותר בעייתי.
בשביל לקבל זכוכית מגדלת עם הגדלה גבוהה ושטח פנים גדול, עלינו להגדיל את עובי העדשה. אך פעולה זו תכביד על משקל המוצר ותייקר אותו ולכן היא פחות מיושמת בפועל.

חשוב לדעת

דבר נוסף חשוב מאוד לדעת על זכוכיות מגדלת באופן כללי. מרחק המיקוד של עדשת ההגדלה תלוי גם הוא בכושר ההגדלה וביחס הפוך. ככל שההגדלה גדולה יותר כך מרחק המיקוד (אורך המוקד) קצר יותר. כלומר, נזדקק לקרב את זכוכית המגדלת קרוב יותר אל האובייקט.

מה נעשה כאשר נרצה זכוכית מגדלת לבישה שנוכל לחבוש על ראשינו כדי שתפנה את ידינו ונוכל להביט ממרחק גדול יותר? נשתמש במגדלות בעלות כושר הגדלה קטן יותר של עד פי X3 או X4 לכל היותר.

קיימות צורות שונות של זכוכיות מגדלת לבישות. חלקן מגיעות בצורת משקפיים אותם ניתן להלביש על הראש במקום משקפיים קיימות. חלקן אף ניתנות להלבשה ממש על גבי מסגרת המשקפיים.